Ovom temom, danas se na stručan, ali i pežorativan način bave mnogi. I dok konkretnih instant rešenja na vidiku nema, pravi je trenutak zapitati se kako je do ovolikog stepena zagađenja uopšte došlo.
Koliko je svako od nas tom zagađenju doprineo i koliko može učiniti da se ono postepeno smanjuje?
Svima dostupni podaci, upućuju na činjenicu da čak 23% udela u emisiji CO2 u Srbiji, dolazi od transporta a da najveću „zaslugu“ imaju kamioni, autobusi, automobili i motocikli. Prosečna starost vozila u našoj zemlji, iznosi preko 16,5 godina, što znači veliki broj motora koji imaju Euro 3 ili čak niži standard, čime značajno doprinose zagađenju vazduha.
U današnje vreme, kada životni i poslovni stil nameće da sve više vremena provodimo u transportu, emisija CO2 se multiplikuje, a tome značajno doprinosi kvalitet, odnosno istrošenost motora koji se koriste.
I dok EURO standardi određuju količinu štetnih četica u izduvnim gasovima koje automobili smeju da emituju u različitim uslovima korišćenja, jedan od prvih koraka ka “pročišćavanju” vazduha bila bi zabrana uvoza starijih polovnih vozila, onih sa Euro 3 ili nižim standardom.
U prvih 9 meseci tokom 2019. godine, u Srbiju je uveženo preko 100.000 polovnih vozila, od čega je 45% čine vozila u Euro 3 standardu, uglavnom starija od 14 godina. Sa druge strane, svega 6% od ovog broja čine automobili mlađi od 4 godine sa Euro 6 standardom.
Nepopularna činjenica glasi da se ta vozila koja mi masovno uvozimo, na zapadu smatraju otpadom, dok se kod nas voze i u velikoj meri doprinose da danas udišemo vazduh koji je najzagađeniji u Evropi.
Pravilnik o tehničkim pregledima vozila iz 2018. godine, propisuje obavezu vlasnika starijih vozila da svoje automobile usklade sa eko-normama, jer od 2021. ona neće moći da prođu tehnički pregled. Ovo pravilo zahteva ulaganja u kupovinu novih katalizatora, izduvnih sistema i filtera, a kada se sve stavi na papir, postavlja se pitanje vredi li na taj način ulagati ili se odlučiti za kupovinu novog ili polovnog automobile koji ispunjavaju ekološke standarde.
Mnogi proizvođači automobila, veliki novac ulažu u razvoj vozila na hibridni ili kompletno električni pogon. Trend rasta prodaje ovakvih modela širom sveta, obećava da će njihov broj značajno povećavati iz godine u godinu, a odluka o kupovini ovakvih modela donosi višestruke benefite. Električni automobile ne zagađuju okolinu, dok hibridni to čine u manjoj meri jer jer troše manje goriva.
Ne treba zanemariti i da su električni modeli su dosta jeftiniji za održavanje.
Prvi potpuno električni model Jaguara, predstavlja logičan izbor za vozače koji cene kvalitet i poseduju svest o osetljivosti ekološke situacije u kojoj se naša zemlja nalazi.
Novi model, zadržao je fantastične vozne performase koje karakterišu Jaguar, uz integraciju nove tehnologije koja donosi unutrašnji mir i novu dimenziju uživanja u vožnji.
Saznajte više o Jaguaru I-Pace
Kako se ni zagađenje vazduha nije pojavilo odjednom, teško je pronaći rešenje koje može doneti značajno poboljšanje odmah. Ipak, svest o pozitivnom uticaju električnih modela na našu okolinu značajno se povećava, a povećanjem broja ovih modela u saobraćaju, smanjiće se emisija CO2.
Ako se tome pridoda smanjenje broja vozila koji emituju veliku količinu štetnih gasova, na dobrom smo putu!
Jaguar I-pace evropski i svetski automobil godine i u Srbiji
Datum objave: 21/01/2020
Izvor: British Motors
Ukoliko ste zainteresovani možete pročitati i druge članke.
Regionalna konferencija o trendovima u telekomunikacijama i javnom informisanju održana je deseti, jubilarni, put pod nazivom „DIGITAL 2024“ u Privrednoj komori Srbije.
Vođeni izvrsnošću, baš kako to brend Range Rover i zaslužuje, osmislili smo uzbudljivu vožnju neprikosnovenim vozilima ovog brenda i omogućili dragim gostima vrhunsko vozačko iskustvo.
Prodajni tim vrsnih profesionalaca, vođeni menadžerom prodaje Stankom Čučkovićem, uspeli su da dostignu i premaše sve zadate targete i da sa preko 200 prodatih Defendera postave rekord među svim zemljama regiona.