

Ovaj trend rasta trebalo bi da se nastavi i u 2017. godini, a kao potvrda velikih očekivanja ove kompanije ističe se i otvaranje najmodernijeg prodajno-servisnog centra u Srbiji.
BIF: Poslednjih nekoliko nedelja objavljeni su podaci iz više izvora da je u 2016. godini ostvarena prodaja novih automobila u Srbiji bila bolja nego u prethodne četiri. Kako tumačite ovaj rezultat i da li mislite da će se trend rasta nastaviti i u narednoj godini?
Ostoja Mijailović: Tržište prodaje novih automobila u Srbiji beleži pozitivne rezultate usled niza povoljnih okolnosti. Predvidljivo poslovanje, povoljniji uslovi zaduživanja kod banaka, kao i istorijski niske cene, privukli su vozače da krenu u kupovinu novih automobila. Jednim delom na prodaju su uticale i najave da će država ući u izmenu načina registracije. Tržište je dinamično i reaguje na promene i zato je posle pada prodaje logično da uz liberalizaciju uslova na tržištu dođe do pozitivnih pomaka.
Da se situacija u automobilskoj industriji u Srbiji menja na bolje, govori i činjenica da smo, kao ekskluzivni uvoznici Jaguar Land Rover vozila, nedavno otvorili najmoderniji prodajno-servisni centar koji je ujedno i jedini ovlašćeni servis u Srbiji, u koji je uloženo više miliona evra.
BIF: Na osnovi kojih sve činioca razmatrate poslovnu strategiju i nastup na našem tržištu? U tom smislu, da li je otvaranje najmodernijeg prodajno-servisnog centra u Srbiji znak povećanih očekivanja?
O. Mijailović: Očekuje se ekonomska ekspanzija, dalji razvoj privrede i jačanje kupovne moći građana. Pored tradicionalne proizvodnje automobila, u Srbiji se izuzetno poštuju i kupuju premijum brendovi automobila. Dosadašnji problem je bio u tome što za Jaguar i Land Rover vozila nije postojala adekvatna postprodajna usluga. Kao kompanija British Motors uključujemo se u trku za preraspodelu tržišnog udela u prodaji premijum brendova.
Odluka da se u našoj zemlji otvori premijum centar je važan pokazatelj da u ovoj oblasti idemo u korak sa svetom. Srbija ima dobar strateški položaj i jedna je od važnijih tržišta za dalju promociju brendova Jaguar i Land Rover vozila za Istočnu Evropu.
BIF: S obzirom da se globalna, regionalna i lokalna ekonomska slika nije u mnogome popravila, kao ni prosečna kupovna moć stanovništva, na čemu Jaguar Land Rover bazira svoj cilj za udvostručenje globalne prodaje do 2020. godine?
O. Mijailović: U narednom periodu postprodajna usluga će imati sve važniju ulogu u pridobijanju novih kupaca i zadržavanju postojećih. JLR grupa se u premijum segmentu najdinamičnije razvija i jedan je od lidera u razvoju inovativnih rešenja, zato verujemo da će i vozači u Srbiji želeti da budu deo tog trenda. Tokom prošle godine uloženo je 3,1 milijardu dolara u kreiranje proizvoda i kapitalne investicije, a u planu je i ulaganje u nove tehnologije i proizvode. Verujemo da će rezultat ovakvih investicija zabeležiti dodatni rast i razvoj, što će se pozitivno odraziti i na British Motors.
BIF: S tim u vezi, kako komentarišete da i u vreme krize ljudi odvajaju za proizvode iz premijum segmenta?
O. Mijailović: Statistika pokazuje da je premijum segment najotporniji na oscilacije tržišta, a u Srbiji se na godišnjem nivou proda oko 3.000 premijum vozila. Luksuzni automobili su i statusni simbol pored toga što su verni svojim vozačima. Imajući to u vidu ne treba da iznenađuje planirano udvostručenje prodaje do 2020. godine na preko milion prodatih vozila.
BIF: Koja je vaša ciljna grupa i marketinški pristup kojom je privlačite?
O. Mijailović: Naša ciljna grupa su viši slojevi društva koji za volanom žele sigurnost, komoditet i eleganciju. Oni koji žele da ostave osobeni utisak kada prođu drumom. JLR komunicira prema vozačima koji žele kvalitet i luksuz na točkovima. Prestižna svetska priznanja najbolje govore o ovim karakteristikama, ali i dosadašnji vlasnici vozila kojima je dobro poznat britanski koncept luksuza. Na osnovu ovakvih rezultata kroz istoriju, nastojimo da nastavimo u istom stilu koji je prepoznatljiv širom sveta.
BIF: Koje su pogodnosti koje pružate svojim korisnicima u prodajno-poslovnom centru?
O. Mijailović: Svim vlasnicima i kupcima Jaguar i Land Rover vozila omogućena je premijum profesionalna usluga po najsavremenijim svetskim standarima. To potrazumeva test vožnju vozila i kupovinu. Postoji mogućnost zamene vozila staro za novo, servisiranje vozila, tehnički pregled i registracija. O svim uslugama brine 50 zaposlenih koji su prošli strogu selekciju i koji svoja znanja dodatno usavršavaju u Velikoj Britaniji i u ostalim Jaguar Land Rover trening centrima.
Datum objave: 26/12/2016
Izvor: Biznis & Finansije
Ukoliko ste zainteresovani možete pročitati i druge članke.
Britansko-srpska privredna komora (BSCC) je 11. maja 2023. organizovala susret na kome se članovima komore isrpskim privrednicima obratio komesar za trgovinu Ujedinjenog Kraljevstva zadužen za Evropu gospodin Kris Barton.
Jedinstveni svet luksuza i lepih emocija - OMR Luxury Store, svečano je otvoren prošle nedelje u atraktivnom West 65 Mall-u na Novom Beogradu.
Kompanija British Motors premijerno je pokazala novi Range Rover Sport koji postavlja novu lestvicu u modernoj tehnologiji i dizajnu, kao vrhunac mogućnosti savremenog doba.